CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

5 Temmuz 2009 Pazar

Çalışan anne olmak


Minik aşklarım,

Daha minicik bir mercimekken içimde, toz pembe hayaller kurmuştum ikiniz için de... Ama malesef ben, o şenşakrak ortalıkta gezinen, her türlü aktiviteye katılan, çocuk da yaparım kariyer de diyerek işine gidebilen annelerden olamadım. Her iki hamilelik sürecimde toplamda bir yıla yakın süre yattım salondaki uzun koltukta...Yanlış anlamayın her türlü zorluğa değersiniz ikiniz de. Ve hiç pişman değilim çektiğim tüm bu sıkıntılı günlerden...

2 yıl geçti tüm bu süre zarfında. Koskoca 2 yıl. Oğlum sen artık 1,5 yaşında büyümüş de küçülmüş bir adamsın.Söyleyemediğin kelime,anlatamadığın olay,beceremediğin muzurluk yok. Kızım sen de artık 8 aylık kendi poposu üstünde devrilmeden durabilen, hatta zaman zaman kendi ayakları üstünde bile duran, kendi kendini oyalayabilen minik bir lokumsun. Yani artık annenizin "anne" sıfatının yanına tekrardan "çalışan" sıfatını almasının zamanıdır. Belki evde olmadığım için biraz bozulup, darılacaksınız bana. Ama inanın hiçbir anne çocuklarını bırakıp da işe gitmekten keyif almaz. Her anne için dünyadaki en değerli varlık çocuklarıdır. İşte bu en değerli varlıkların geleceği için anneler işe gider. Yarın sizlerden ayrı geçireceğim ve iki yıl aradan sonra iş hayatına döneceğim ilk gün. Umarım hepimiz için sorunsuz geçer ve umarım yaşınız ilerlediğinde beni anlarsınız. Sizi çok seviyorum ve ilerde iş hayatınız başlamadan aşağıdaki Aziz Nesin'in şiirini hatırlamanızı diliyorum...


Diyelim ıslık çalacaksın ıslık
Sen ıslık çalınca
Ne ıslık çalıyor diye şaşacak herkes
Kimse çalamamalı senin gibi güzel


Örneğin kıyıya çarpan dalgaları sayacaksın
Senden önce kimse saymamış olmalı
Senin saydığın gibi doğru ve güzel
Hem dalgaları hem saymasını severek


De ki sinek avlıyorsun sinek
En usta sinek avcısı olmalısın
Dünya sinek avcıları örgütünde yerin başta
Örgüt yoksa seninle başlamalı


Say ki hiçbir işin yok da düşünüyorsun
Düşün düşünebildiğince üç boyutlu
Amma da düşünüyor diye şaşsın dünya
Sanki senden önce düşünen hiç olmamış


Dalga mı geçiyorsun düşler mi kuruyorsun
Öyle sonsuz sınırsız düşler kur ki çocuğum
Düşlerini som somut görüp şaşsınlar
Böyle bir dalgacı daha dünyaya gelmedi desinler


Dünyada yapılmamış işler çoktur çocuğum
Derlerse ki bu işler bişeye yaramaz
De ki bütün işe yarayanlar
İşe yaramaz sanılanlardan çıkar


7 yorum var.Sen de yazmak istersen burayı tıkla...:

Sudamlam dedi ki...

zor olacak... aklın da, kalbin de evde kalacak... Şimdi kahvaltı saatleri diyeceksin yada şimdi uyumuştur efe deniz... aklının bir köşesi hiç durmadan onlarla boğuşacak.. tuhaf ama onlarlayken ah bir nefes alsam derken, onlardan uzak olunca ince ince sızım sızım özleyeceksin...

uzun bir aradan sonra işte ilk günün umarım çok ii geçer. başarılar...

Başak dedi ki...

Çok haklısın Yaprak'cım. Aynı dediğin gibi oldu. Eee bu konuda tecrübelisin ne de olsa.İlkgün değil ama 3. günden itibaren alışmaya başladım bu yeni düzene.
İlk gün Efe Deniz küstü bana. Ama yavaş yavaş o da alışıyor gidişlerime. Biraz daha zaman ihtiyacımız var galiba :)

Adsız dedi ki...

alp her akşam işten geldiğimde bana önce 5 dakika tekme atıyor . sonra barışıp sıkı sarılıyo " anne hadi sıkı yapalım" diyerek. bir de babamız olmayınca yanından ayrılan herkesi sorduğunda " anne işe ditti,talışıyo..." diye cevap veriyor. çok zor ama ilerde onlar rahat etsin, diledikleri gibi yaşayabilsinler, en güzel okullara gidebilsinler, kaliteli bir yaşam sürebilsinler diye bunlar..
damla-alp

elfeyp dedi ki...

Kolaylıklar diliorum üçünüze de. Ben de arada hayaller kuruyorum, kızım yürümüş, oğlum da azıcık toparlanmış. Ben yine kendim ve onlar için bişeyler üretiorum..Darısı başımıza :)
Bu arada sizin yazdığınız yorumları onayladığım halde blogumda görünmüo maalesef, bi sorun var sanırım..

Unknown dedi ki...

selam Başak'cım.uzuunca bi aradan sonra.bizim bebiş doğdu,4 aylık oldu hatta.bakıcı değişti,dediğin dibi yaşı sorun oldu.furkan da 20,5 aylık oldu.seninle yine aynı kaderi paylaşmışız,ben de 6 temmuzda işe başladım.ikimize de Allah kolaylık versin,öpüyorum...Sena

Oya dedi ki...

Merhabalar, blokları dolaşırken işte bir tane daha benden birisi dedim:))İki kızım var birisi 26 aylı diğeri 8 aylık vede çalışıyorum. Kendi işyerimiz olduğu için sabahları biraz daha esnek bir saatim var ama yinede ikisini bırakıp evden çıkmak gerçekten zor. Tabiki herşey onlar için ama itiraf etmeliyim ki aklım hep onlarda. Yedilermi, uyudularmı, ağladılarmı vs vs bisürü şey. Allah hepimize kolaylıklar versin ve sağlıkla bebişlerimizi büyütmek nasip etsin...

Başak dedi ki...

Sanırım çalışan anne olunca eve döndüğünde tekmelere de ısırıklara da tırmıklara da alışmak gerekiyor :) Ama dediğin gibi herşey onlara daha iyi bir gelecek verebilmek için
****************************
35 hafta geride kaldığına göre hayallerin yaklaştı gibi elfeyp.İnsan üretince kendini daha iyi hissedip çocuklarına daha ılımlı oluyor. Yorumlar senin için nasıl olsa, yayınlayamasan da hiç dert değil :)
*****************************
Ahh Sena'cım çook tebrik ederim. Arada fırsat buldukça mail at da bari mail ile haberleşelim...
******************************
Ziyaretin için teşekkürler Oya. Seninkilerin arası da oldukça az olduğundan birbirimizi iyi anlarız. Haklısın işin en zor kısmı işteyken yediler mi, uyudular mı kısmını düşünmek ve o gün hayatlarına kattıkları yeniliklere şahit olamamak.